Tlač
Ďalším z veľmi účinných masmediálnych prostriedkov je tlač. To sú noviny, časopisy, letáky, obežníky a ďalšie na papieri napísané informácie. Tu si trošku povieme o ich význame.
Prvotným významom je upútať pozornosť. Čiže tam sú bežné titulky ako v TV/Rádiových správach o katastrofách, nehodách a podobne. Prosto informácia, ktorá vyvolá pocit naliehavosti a dôležitosti. To je čiastočne pravda, je to dôležité pre majiteľa toho média – majiteľa novín (alebo rádiostanice, televíznej stanice) ktorý na vašej pozornosti s veľkou pravdepodobnosťou zarobí.
Takže noviny sú tu od toho aby nás informovali. Keďže informácie v nich sú prakticky tie isté čo informácie v rozhlasových alebo televíznych novinách nevidím veľký dôvod tomu venovať pozornosť. Nepodstatné a nepotrebné informácie.
Ďalšia časť tlače sú časopisy a bulvárne denníky. Tam som podobne skeptický ako u novín. Tiež často nepodstatné informácie o ľuďoch s ktorými nemáme nič spoločné. Prípadne publikácie nejakých odborníkov, ktorí budú veľmi pravdepodobne už budúci rok popierať čo dnes napíšu...
Hádam jediná časť tlačených médií, ktorú by som vedel zúžitkovať by bola inzerčná strana v novinách, časopisoch, prípadne ak sa ešte vydávajú(lebo kedysi čosi takého boli) inzerčné noviny keď napríklad chcem kúpiť ojazdené auto, alebo nájsť bývanie... Ale tam sa moja pozornosť stánkom s tlačou začína aj končí.
Osobne som noviny ani časopisy už roky nekúpil a podobne ako pri TV a rádiu nemám pocit, že by mi niečo unikalo. Do týchto médií púšťajú informácie, ktoré bežnému človeku prakticky nijak neposlúžia, len zaujmú jeho pozornosť a stratím pri tom čas. A ak už mám strácať čas, myslím, že kreatívnejšie ho využijem pri zavretých očiach, slúchadlách a dobrej hudbe. (napríklad)
/čimo